A A A

Anunț

24 May 2024 | 12

Judecătoria Hînceşti anunţă concurs pentru ocuparea următoarelor funcţii publice vacante la Judecătoria Hînceşti, sediul Central:

  1. șef serviciu, serviciul interpreți și traducători - 1 funcţie (pe perioadă nedeterminată);

  2. specialist principal serviciul interpreți și traducători - 1 funcţie (pe perioadă nedeterminată);

              3. asistent judiciar - 3 funcţii (pe perioadă nedeterminată);

  4. șef serviciu, serviciul generalizare, sistematizare, monitorizare a practicii judiciare și relații publice - 1 funcţie (pe perioadă nedeterminată) .

  

 

Cerinţele de bază pentru candidaţi:

 

  • deţine cetăţenia Republicii Moldova;
  • posedă limba de stat şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
  •  are capacitate deplină de exerciţiu;
  • nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vârstă;
  •  este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată;
  • are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
  • în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  •  nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
  •  nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

 

Sarcinile de bază ale funcţiei publice de șef serviciu, serviciul  interpreți și traducători:

- Coordonarea activităţii serviciului;

- Coordonarea procesului de optimizare a circuitului documentelor necesare de traducere  şi de control al executării acestora;

- Asigurarea interpretării la cererea participanţilor la proces în şedinţele de judecată.

 

Cerinţele  specifice pentru ocuparea funcţiei publice de șef serviciu, serviciul  interpreți și traducători:

- studii superioare;

- posedă autorizaţie pentru activitatea de interpret și/sau traducător; 

- posedă diplomă de licenţă sau de masterat ori un act echivalent din care rezultă specializarea în limba rusă sau posedă diplomă de licenţă sau de masterat ori un act echivalent în drept din care rezultă abilități de predare în limba rusă;

- abilităţi de utilizare a computerului;

- 1,5 ani de experienţă profesională în domeniu.

 

Sarcinile de bază ale funcţiei publice de specialist principal, serviciul  interpreți și traducători:

- Asigurarea interpretării declaraţiilor participanţilor la proces în timpul şedinţelor de judecată;

- Asigurarea traducerii complete, exacte a hotărîrilor şi altor materiale, traducerea cărora se solicită.

 

Cerinţele  specifice pentru ocuparea funcţiei publice de specialist principal, serviciul  interpreți și traducători:

- studii superioare;

- posedă autorizaţie pentru activitatea de interpret și/sau traducător; 

- posedă diplomă de licenţă sau de masterat ori un act echivalent din care rezultă specializarea în limba rusă sau posedă diplomă de licenţă sau de masterat ori un act echivalent în drept din care rezultă abilități de predare în limba rusă;

- abilităţi de utilizare a computerului;

- 1 an de experienţă profesională în domeniu.

 

Bibliografia concursului pentru funcția de șef serviciu și  specialist principal, serviciul  interpreți și traducători:

  • Codul de procedură civilă al Republicii Moldova;
  • Codul de procedură penală al Republicii Moldova;
  •  Legea nr. 158 din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
  •  Legea nr. 25 din 22.08.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
  • Legea nr. 514 din 06.07.1995 privind organizarea judecătorească;
  • Legea nr. 190 din 19.07.1994 cu privire la petiționare;
  • Legea nr.264 din 11.12.2008 cu privire la statutul, autorizarea şi organizarea activității  de interpret şi traducător în sectorul justiției;
  • Legea nr. 133 din 08.07.2011 privind protecţia datelor cu caracter personal;
  • Legea nr. 325 din 23.12.2013 privind evaluarea  integrității instituţionale;
  • Legea nr. 133 din 17.06.2016 privind declararea averii şi a intereselor personale;

 

Sarcinile de bază ale funcţiei publice de asistent judiciar:

- Pregătirea  actelor normative şi informaţiei necesare judecătorului pentru examinarea cauzelor civile/penale/contravenţionale;

- Verificarea actelor prezentate şi anexate la dosar de către participanţii la proces;

- Elaborarea  proiectelor de acte procesuale;

-Asigurarea depersonalizării hotărîrilor judecătorești și publicarea lor pe pagina web a instanței judecătoreşti.

 

Cerinţele  specifice pentru ocuparea funcţiei publice de asistent judiciar:

  • studii superioare juridice absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
  • abilităţi de utilizare a computerului;
  • 2 ani de experienţă profesională în domeniu.

 

Bibliografia concursului pentru funcția asistent judiciar:

  • Legea nr. 158 din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
  • Legea nr. 25 din 22.08.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
  • Legea nr. 514 din 06.07.1995 privind organizarea judecătorească;
  • Legea nr. 133 din 08.07.2011 privind protecţia datelor cu caracter personal;
  • Legea nr. 133 din 17.06.2016 privind declararea averii şi a intereselor personale;
  • Regulamentul privind modul de publicare a hotărîrilor judecătoreşti pe portalul unic al instanţelor judecătoreşti, aprobat prin Hotărîrea Consiliului Superior al Magistrturii  nr. 432/19 din 21 iunie 2016.

 

Sarcinile de bază ale funcţiei publice de șef serviciu, generalizare, sistematizare, monitorizare a practicii judiciare și relații publice:

- Conducerea şi coordonarea activităţii serviciului;

- Coordonarea activităţilor de colaborarecu mass-media, instituţiile de drept şi justiţiabilii, asigurând transparenţa activităţii instanţei;

- Examinarea demersurilor, sesizărilor şi petiţiilor în domeniul de competenţă;

- Elaborarea comunicatelor despre activitatea instanţei şi plasarea pe pagina web a instanţei;

- Realizarea procesului de raportare a activităţilor realizate şi monitorizarea rezultatelor activităţii serviciului.

 

Cerinţele  specifice pentru ocuparea funcţiei publice de șef serviciu, serviciul generalizare, sistematizare, monitorizare a practicii judiciare și relații publice:

- studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în drept;

- abilităţi de utilizare a computerului;

- cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională (nivel B1);

- abilități de utilizare a computerului: Word, Excel, PowerPoint, Internet.

- 1,5 ani de experienţă profesională în domeniu.

 

Bibliografia concursului pentru funcția de șef serviciu serviciul generalizare, sistematizare, monitorizare a practicii judiciare și relații publice:

  • Legea nr. 158 din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
  •  Legea nr. 25 din 22.08.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
  • Legea nr. 514 din 06.07.1995 privind organizarea judecătorească;
  • Legea nr. 190 din 19.07.1994 cu privire la petiționare;
  • Legea nr. 76 din 21.04.2016 cu privire la reorganizarea instanţelor judecătoreşti;
  • Legea nr. 90 din 25.04.2008 cu privire la prevenirea şi combaterea corupţiei;
  • Legea nr. 133 din 08.07.2011 privind protecţia datelor cu caracter personal;
  • Legea nr. 325 din 23.12.2013 privind evaluarea  integrității instituţionale;
  • Legea nr. 133 din 17.06.2016 privind declararea averii şi a intereselor personale.

 

Actele ce urmează a fi prezentate:

a) formularul de participare din anexa la Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009, completat;

b) copia buletinului de identitate;

c) copiile diplomelor de studii împreună cu suplimentul şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;

d) documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);

e) cazierul judiciar;

f) certificatul medical (Forma nr.086);

g) consimțământul privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

 

          Concursul include proba scrisă și interviul.

 

Dosarele de concurs se depun prin poștă, e-mail la adresa: jhn@justice.md  sau personal,  la Judecătoria Hînceşti, cu sediul în or. Hînceşti, str. Chişinăului 7, biroul 9, pînă la data de  15 iulie 2024, inclusiv.

 

Informaţia privind condiţiile de desfăşurare a concursului o găsiţi pe pagina web  http://jhn.instante.justice.md/ şi pe panoul informaţional amplasat în holul Judecătoriei Hînceşti în sediul Central și sediul Ialoveni.

 

Pentru informaţii suplimentare solicitanţii se vor adresa la Judecătoria Hînceşti, sediul Central, telefon de contact: /269/ 2-41-96.